Часті питання та відповіді

1. В чому відмінність косметичного засобу від лікарського?

Принципова відмінність косметики від ліків полягає в тому, що ефективність косметичного засобу не є клінічно доведеною, або рівень достовірності наданих клінічних доказів недостатній для призначення цього засобу з метою профілактики або лікування.

Деякі продукти, що мають один і той самий склад, але різні торгові назви, можуть буди зареєстровані і у якості ліків, і у якості косметичного засобу. 

Чудовим прикладом подібної ситуації є масло обліпихи, різноманітні засоби проти забиття та синців. Справа в тому, що реєстрація продукту в якості косметичного засобу передбачає наявність невеликого об`єму документації і порівняно невеликих затрат, в той час як при реєстрації того ж продукту у якості лікарського засобу необхідно буде надати широкий пакет документації про застосування продукту, дані про виробничий процес, методи контролю якості та іншої хіміко-фармацевтичної ті технічної документації. 

Крім того, реєстрація лікарського засобу набагато дорожча і протікає значно довше, ніж реєстрація косметичного засобу.

Таким чином, під час вибору форми реестрації, мають бути враховані наступні фактори: наявність необхідних документів, термін виконання та загальна вартість послуги, на яку Ви розраховуєте.

З точки зору імпорту та маркетингу, між косметичними та лікарськими засобами, також існують суттєві розбіжності

  • Оподаткування. Всі косметичні засоби являють собою об`єкт оподаткування на додану вартість (НДС, 20%), а всі лікарські засоби – вільні від цього податку;
  • Контроль якості. Косметичні засоби перевіряються на відповідність нормативам санітарно-эпідеміологічних нормативів, вартість такого аналізу порівняно невисока. Також ряд косметичних продуктів підлягають обов`язковій сертифікації (шампуні, мило и т.п.). А лікарські засоби підлягають посерійному лабораторному контролю якості, вартість якого може досягати кількох тисяч доларів США за одну серію;
  • Продаж. Косметичні засоби можуть продаватись у будь-яких магазинах, супермаркетах, в тому числі – і в аптеках. При продажу косметичного засобу через аптечну мережу обов`язковим є розміщення косметичного продукту окремо від ліків, із зазначенням, що дані косметичні продукти не є лікарськими засобами;
  • Реклама. Реклама косметичних засобів необмежена, в той час як реклама без рецептурних лікарських засобів допущена до розповсюдження через засоби масової інформації та публічних місцях лише за умови дотримання цілого ряду вимог;
  • Маркірування упаковки. Щодо тексту маркірування на упаковці косметичного засобу, встановлені серйозні обмеження, забороненим є згадування захворювань, діагнозів і т.д.. Упаковка лікарського засобу може нести інформацію про профілактичні та лікувальні якості продукту;
  • Процесс реестрації. Реестрація косметичного засобу вимагає порівняно невелику кількість зібраних документів, до того ж все виконання послуги з реєстрації, в середньому, займає лише місяць з моменту подачі документів в МінЗдрав.

В той же час, реєстрація лікарського засобу передбачає надання великого об`єму документованих даних, в десятки разів більшого, ніж при реєстрації косметичного засобу.

Також реестрація лікарського засобу, орієнтовно, в  3-5 раз дорожче, ніж реестрація косметичного продукту та триває майже рік.

2. Чи може косметичний продукт продаватись у формі капсул або таблеток для внутрішнього застосуваннія/ін`акцій?
Косметичні продукти передбачають місцеве, переважно, - зовнішнє застосування.  Продуки для прийому всередину (капсули, таблетки, сиропи, суспензії), ин`єкційні форми (інъекці їта інфузії) – класифікуються як ліки, зарчові добавки або медицисна техніка. Для того, щоб правильно класифікувати продукт на початковій стадії – Вы можете надіслати нам інформацію та описання продукту. 
 

Найбільш розповсюджені форми косметичних засобів:

  • Туалетне мило, ароматичне мило і т. д.;
  • Продукти для ванни і душу (солі, піна, масла, гелі, і т. д.);
  • Парфуми, парфумована вода і одеколон;
  • Засоби по догляду за волоссям;
  • Фарба для волосся, а також суміші для знебарвлення волосся;
  • Маски для обличчя (за виключенням засобів для хімічного пілінгу);
  • Основи для фарбування шкіри (рідкі засоби, пасти, порошки);
  • Присипки, гігієнічні присипки, присипки після ванн;
  • Засоби для видалення волосся;
  • Дезодоранти та засоби проти надмірного потовиділення;
  • Продукція для завивки, випрямлення та фіксації волосся;
  • Фіксатори;
  • Очищуючі продукти (лосьйони, порошки, шампуні);
  • Кондиціонери (лосьйони, креми, масла);
  • Продукція для укладки волосся (лосьйони, лаки, брилліантіни);
  • Продукція для гоління (креми, піна, лосьйони  і т. д.);
  • Продукція для макіяжу (пудра, тональний крем, туш для вій,  рум`яна,  хайлайтери) та демакіяжу обличчя та очей;
  • Губні помади та продукція по догляду за губами;
  • Зубні пасти та продукція по догляду за зубами;
  • Продукція по догляду за нігтями, лаки для нігтів;
  • Продукція для особистої гігієни;
  • Продукція для загару;
  • Продукція для загарі без солнця;
  • Продукція, що відбілює шкіру;
  • Продукція проти зморшок та старіння шкіри.

3. Яким чином оподатковуються косметичні засоби при їх імпорті?
Під час імпорту косметичних засобів сплачується податок на додану вартість (НДС, 20%) та мито.

4. Які інші дозволи необхідні для ввезення і продажу косметики?  
Ряд косметичних засобів також є об`єктами сертифікації відповідності.

Сертифікація відповідності являє собою окрему процедуру, метою якої є контроль якості продукції, що випускається або імпортується. Сертифікація може проводитись посерійно (тобто – на кожну серію/партію товару, що ввозиться), або одразу покривати всі серії продукції, випущеної за певний проміжок часу (від 1 року). 
Сертифікації відповідності підлягають наступні косметичні засоби:

  • Засоби, що містять поверхнево активні речовини (піноутворюючі та миючі): шампуні, мило, піна для ванн та інш.;
  • Засоби для фарбування волосся (фарби, відтінюючий шампунь), відновлювані кольору волосся;
  • Засоби для укладки та завивки волосся;
  • Різноманітні засоби для очистки.

Якщо Ваш продукт є об`єктом сертифікації – компания «Кратія» зможе допомогти в організації процесу отримання сертифікату відповідності.

 

У Вас залишились запитання? Отримати консультацію Ви можете зателефонувавши за номером +38 (044) 221-71-29, 332-42-94, звернувшись на електронну адресу info@cratia.ua або на зустрічі в нашому офісі