Медичні вироби (ISO 13485)
Технічні Регламенти України вказують на обов’язкову наявність на виробництві впровадженої системи менеджменту якістю (СМЯ). Такі вимоги національного законодавства в галузі технічного регулювання висуваються як для вітчизняних, так і зарубіжних виробників. Законодавство виокремлює поняття “європейських гармонізованих стандартів”, добровільне дотримання яких є підтвердженням відповідності медичних виробів Технічним Регламентам щодо медичних виробів. У цьому списку, затвердженому Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 663 від 24.06.2015 р., варто виділити і профільний стандарт для виробників медичних виробів – ДСТУ ISO 13485:2005.
Наявність СМК обов’язкова щодо таких класів медичних виробів:
- Медичні вироби Is (стерильний);
- I з вимірювальними функціями;
- IIa, IIb, III класи, згідно з Технічним регламентом щодо медичних виробів (ПКМУ №753);
- Реагенти, калібратори і контролі, що увійшли до Списків “А” і “В” Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in-vitro (ПКМУ №754), вироби для самоконтролю;
- Усі медичні вироби, що потрапляють під дію Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, що імплантуються (ПКМУ №755).
Стандарт ДСТУ ISO 13485:2005 розроблено на основі європейського стандарту ISO 13485:2003, але має низку притаманних незначних особливостей. СМЯ має бути розроблена та впроваджена на підприємстві, сертифікація системи не є обов’язковою вимогами Технічного регламенту і виконується за бажанням виробника.
Для вітчизняних виробників, які планують експортувати свою продукцію на ринки ЄС, обов’язковою вимогою є наявність впровадженої системи за міжнародним стандартом ISO 13485.
Найчастіше на підприємстві вже є система управління якістю, і вона потребує аналізу та доопрацювання для виконання вимог стандарту ДСТУ ISO 13485:2005. Органи з оцінки відповідності “схвалюють” СМЯ і “підтверджують”, що вона відповідає вимогам Технічного регламенту, проте є можливим (за бажанням виробника) провести сертифікацію СМЯ, отримавши разом із сертифікатом відповідності продукції сертифікат відповідності системи управління якістю.
Компанія “Кратія” пропонує послуги:
- Діагностики та аналізу діючої на підприємстві системи управління якістю.
- Розроблення документації: керівництва з якості, стандартних операційних процедур (СОП), інструкцій, процедур, політик, методик тощо.
- Проведення навчання персоналу щодо:
- Основ менеджменту якості. Стандарт ISO 13485;
- Внутрішнього аудиту СМЯ. Стандарт ISO 19011;
- Директив 93/42/ЄЕС, 98/79/EEC, Технічних регламентів України;
- Менеджменту ризику для медичних виробів, стандарт ISO 14971;
- Впровадження системи управління якістю;
- Передсертифікаційного аудиту.
Бюджет розроблення та впровадження СМЯ залежить від кількох чинників:
- Кількості задіяного у виробництві медичних виробів персоналу.
- Наявності регламентуючої документації на підприємстві (СОПи, накази про прийом співробітників, посадові інструкції, реєстри з оцінкою постачальників, робочі інструкції (техніка безпеки, електробезпека, пожежна безпека) тощо).
- Наявності на підприємстві інших СМК (ISO 9001, Good Manufacturing Practice – GMP та інших).
- Списку продукції, виробничих ліній.
- Видів виробничих операцій, що виконуються на виробництві.
Попередні консультації ми надаємо безкоштовно, дзвоніть нам за телефоном +38 (068) 064-78-31, +38 (044) 223-61-67, або пишіть на е-мейл info@cratia.ua, або приїжджайте на зустріч безпосередньо до нашого офісу.