Регламент на аерозольні розпилювачі
Технічний регламент аерозольних розпилювачів був затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 154 від 21.02.2023 року та набрав чинності з 25.11.2023 р.
Це нормативно-правовий акт, вимоги якого є обов’язковими до виконання усіма операторами ринку, що надають продукцію у виді аерозольних розпилювачів, наприклад, лаки для волосся, сухі шампуні, дезодоранти або антиперспіранти, термальна вода, спреї для фіксації макіяжу, тіла, засмаги, засоби для захисту від сонця та інші.
Регламент розроблено на основі Директиви Ради 75/324/ЄЕС і має на меті гарантувати, що продукти, які підпадають під його дію, будуть безпечними для споживачів та інших користувачів щодо небезпек, пов’язаних із тиском і, де це доречно, займистістю та вдиханням.
Положення цього регламенту охоплюють різні споживчі товари в різних секторах: косметична продукція, харчові продукти, охорона здоров’я тощо. Косметичні аерозолі охоплюють різноманітний асортимент продуктів, зокрема лаки, пінки для волосся, сухі шампуні, дезодоранти, креми для гоління, сонцезахисні засоби тощо.
Під дію потрапляють будь-які ємності одноразового використання, виготовлені з металу, скла або пластмаси, що містять стиснений, зріджений або розчинений під тиском газ із рідиною, пастою або порошком або без них, і обладнані випускним пристроєм, який вивільняє її вміст у вигляді твердих чи рідких частинок, завислих у газі, піні, пасті чи порошку, або в рідкому чи газоподібному стані.
Регламент застосовується до всіх аерозольних розпилювачів, окрім:
- Металеві ємності об’ємом < 50 мл або > 1000 мл,
- Захищені скляні та пластмасові ємності об’ємом < 50 мл або > 220 мл,
- Незахищені скляні та пластмасові ємності об’ємом <50 мл або >150 мл.
Регламент містить спеціальні вимоги щодо займистості та небезпеки тиску, а також загальне зобов’язання щодо аналізу всіх небезпек, які можуть стосуватися конкретного аерозольного продукту. На основі такого аналізу аерозольний розпилювач розроблено, виготовлено та перевірено відповідним чином і відповідає відповідним вимогам безпеки щодо його використання.
Встановлюються вимоги і до конструкції та оснащення аерозолей, до випробувань, які охоплюють як порожні ємності, так і кінцеву перевірку наповнених аерозольних розпилювачів, до маркування, а також спеціальні положення щодо розпилювачів з різними видами ємностей (металеві, скляні, пластмасові).
Маркування аерозольних розпилювачів
Завдяки своїм характеристикам аерозолі підлягають суворим вимогам до маркування, щоб інформувати споживачів про небезпеку, яку представляють під час використання та зберігання.
Відповідність аерозольних розпилювачів технічному регламенту позначається спеціальним знаком – «перевернутий епсилон».
Регламент надає перелік обов’язкової інформації, яка має бути зазначена на упаковці.
*Приклад частини маркування аерозольного розпилювача
Кожен аерозольний розпилювач повинен містити наступне:
- найменування або торговельна марка та адреса суб’єкта господарювання, що вводить в обіг аерозольний розпилювач;
- символ “перевернутий епсилон”, що засвідчує відповідність вимогам технічного регламенту;
- кодове позначення, що дозволяє ідентифікувати партію;
- елементи інформації про небезпеку (піктограма небезпечності, сигнальне слово, види небезпечного впливу, попередження впливу);
- масу та місткість нетто;
- кількість легкозаймистих речовин, що містяться в аерозольному розпилювачі (випадок, коли аерозольний розпилювач містить легкозаймисті компоненти, але аерозольний розпилювач не вважається надзвичайно займистим або легкозаймистим).
При маркуванні аерозольних розпилювачів потрібно враховувати і вимоги цілого ряду інших нормативно-правових актів, таких як Закон України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», Закон України «Про захист прав споживачів», Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції», Закон України «Про рекламу», Технічний регламент щодо деяких товарів, які фасують за масою та об’ємом у готову упаковку та ін.
Ринковий нагляд
Аерозольні розпилювачі є об’єктом державного ринкового нагляду. Постанова КМУ № 154 вносить їх до Переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1069.
Органом державного ринкового нагляду призначається Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), яка буде проводити як планові перевірки згідно з затвердженим секторальним планом, так і позапланові за зверненнями споживачів, органів виконавчої влади, правоохоронних органів та ін.
Ринковий нагляд буде здійснюватися відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» на всіх етапах обігу продукції: під час митного оформлення, в торгових та складських приміщеннях, в місцях проведення ярмарок та виставок.
Отже, для розміщення на ринку, аерозолі повинні відповідати вимогам безпеки. Для цього виробник або імпортер повинен:
- провести аналіз ризиків, щоб визначити ризики, які представляє їхній продукт (включно з ризиком займання та тиску, а також ризики вдихання продукту за звичайних або розумно передбачуваних умов використання);
- проектувати, виготовляти та провести випробування аерозолю з урахуванням результатів цього аналізу;
- маркувати продукт у чітко видимий, розбірливий та незмивний спосіб.
Наші послуги і роботи
Компанія «Кратія» надає повну регуляторну підтримку та супроводжує на всіх етапах розміщення косметичної продукції на ринку України та ЄС:
- консультації з вимог законодавства та перевірка продукції;
- оцінка відповідності технічному регламенту;
- аутсорсинг послуги відповідальної особи в Україні;
- підготовка файлу з інформацією про продукт;
- розробка звіту про безпечність косметичного продукту;
- перевірка/розробка маркування, інструкцій і рекламних матеріалів;
- нотифікація (реєстрація) косметичного продукту на порталі МОЗ;
- розробка і впровадження GMP відповідно до ISO 22716;
- оцінка відповідності регламентам UA CLP та UA REACH;
- оцінка відповідності технічному регламенту на аерозольні розпилювачі;
- юридичний і консультаційний супровід виробника, Відповідальної особи або дистриб’ютора (імпортера).
Ми володіємо потрібними знаннями і досвідом проведення робіт, відмінно говоримо і пишемо англійською. Ми візьмемо на себе керівництво і організацію процесу, допоможемо сформувати пакет документів і провести процедуру в стислі терміни.
Попередні консультації ми надаємо безкоштовно, дзвоніть нам за телефоном +38 (068) 064-78-31, +38 (044) 223-61-67, або пишіть на е-мейл info@cratia.ua, або приїжджайте на зустріч безпосередньо до нашого офісу.