Маркування косметичної продукції
Косметична продукція, що вводиться в обіг повинна бути маркована. Вимоги та перелік інформації, яка повинна бути надана на упаковці продукту, встановлені не тільки Технічним регламентом на косметичну продукцію, а й порядка десятка різних нормативних правових актів.
Відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», мова маркування – українська. Поряд з текстом українською мовою може розміщуватися інформація іншими мовами. Також дозволено використання абревіатур чи символів.
Інформація повинна бути видимою, розбірливою і незмивною, може розміщуватися шляхом нанесення стікера, на вкладці (листівці), бирці чи картці.
Макети упаковки (графічний файл та/або фотографія) підлягають нотифікації в компетентному органі.
Відповідальність за відповідність маркування вимогам законодавства несе відповідальна особа. Розповсюджувач (кожний суб’єкт в ланцюзі постачань, крім виробника чи імпортера) зобов’язаний переконатися у наявності інформації, що вимагається на маркуванні, до надання продукту на ринку.
Ми професійно виконуємо роботи з регуляторної підтримки при розміщенні косметичної продукції на ринку України та ЄС, маємо глибокі знання українського і європейського законодавства, практичний досвід їх застосування. Наші послуги:
Наші фахівці відмінно володіють законодавством, листуються англійською мовою, мають великий досвід і зможуть відповісти на всі запитання. Почавши співробітництво з нами – Ви отримаєте якісний, професійний і швидкий результат. |
Інформація на маркуванні
Регламент встановлює перелік обов’язкової інформації, яка повинна бути зазначена на упаковці продукту:
- назва та адреса відповідальної особи;
- країна походження для імпортної продукції;
- вміст упаковки в одиницях маси або об’єму, або кількість одиниць продукту;
- дату мінімального терміну придатності або період часу після відкриття;
- умови зберігання;
- попередження і запобіжні заходи;
- особлива інформація для професійного використання;
- номер партії або дані для ідентифікації;
- призначення продукту, якщо це не очевидно;
- список інгредієнтів (склад) з використанням позначень INCI.
При використанні у складі косметичної продукції інгредієнтів, барвників, консервантів і УФ-фільтрів, внесених у Додатки 3-6 Технічного регламенту, на маркування повинні виноситися відповідні умови і застереження.
Додаткові вимоги до маркування встановлює і Закон України “Про захист прав споживачів”, а для деяких видів продукції, наприклад продукція у вигляді аерозолів, дитяча косметика та ін., нормативно-правовими актами встановлюються специфічні вимоги.
На маркуванні може бути вказана інформація про те, що продукція та її інгредієнти не досліджувалися на тваринах.
Законодавство регулює не тільки обов’язкову, але і добровільну інформацію, в тому числі і твердження про продукцію.
Твердження про продукцію
Твердження можуть бути у вигляді текстів, назв, торгових марок, фотографій, зображень або інших позначек, які явно чи неявно надають характеристики або функції продукту на маркуванні, в рекламі та маркетингу косметичних продуктів.
Такі твердження можуть стосуватися ефективності продукту, його інгредієнтів, естетики продукту (зовнішнього вигляду, аромату, форми, включаючи упаковку), сприйняття або сенсорних властивостей продукту під час використання, порівняння продукту з іншими продуктами та ін.
Регламент вимагає, щоб маркування косметичної продукції не повинно містити твердження, які можуть дати підстави вважати, що продукція має характеристики чи властивості, якими вона не володіє. Таким чином, твердження мають бути підтверджені надійними, доречними та чіткими доказами та належним чином обґрунтовані.
Такі докази можуть базуватися на загальновизнаних даних, опублікованих звітах або експериментальних дослідженнях. Набір доказів може складатися з будь-якого одного або комбінації кількох із цих типів доказів, залежно від обставин. Рішення про те, як це зробити, має прийматися відповідно до характеру продукту та типу твердження.
Підтверджуюча інформація для кожного твердження, зробленого для продукту, повинна бути включена в файл з інформацією про продукт і повинна зберігатися відповідальною особою як частина його зобов’язань згідно з регламентом.
Загалом твердження про косметичні продукти мають бути чіткими, правдивими, об’єктивними, зрозумілими та давати достатньо інформації, щоб споживачі могли приймати обґрунтовані рішення.
Перебільшені, неправдиві, не підтверджені доказами твердження можуть бути підставою для дій ринкового нагляду та/або Антимонопольного комітету.
Символи для маркування косметичної продукції
Технічний регламент встановлює графічні символи, використання яких дозволяє не дублювати інформацію на різних мовах:
Дивись інформацію у супровідних матеріалах |
Період після відкриття упаковки |
Мінімальний термін придатності |
Одиниці вимірювання
Одиниці вимірювання на маркуванні косметичної продукції повинні бути відображені з використанням Міжнародної системи одиниць SI, згідно з вимогами Наказу Мінекономрозвитку від 04.08.2015 р. № 914.
Нотифікація макетів упаковки (графічних файлів)
При введенні в обіг косметичної продукції відповідальна особа нотифікує (реєструє) графічний файл маркування і, за потреби, фотографію упаковки. Компетентним органом, відповідальним за реєстрацію графічних файлів, є Міністерство охорони здоров’я України. |
Наші послуги і роботи
Компанія «Кратія» надає повну регуляторну підтримку та супроводжує на всіх етапах розміщення косметичної продукції на ринку України та ЄС:
- оцінка відповідності технічному регламенту;
- аутсорсинг послуги відповідальної особи в Україні;
- перевірка складу продукту;
- підготовка файлу з інформацією про продукт;
- розробка звіту про безпечність косметичного продукту;
- нотифікація (реєстрація) косметичного продукту на порталі МОЗ;
- розробка і впровадження GMP відповідно до ISO 22716;
- оцінка відповідності регламентам UA CLP та UA REACH;
- оцінка відповідності технічному регламенту на аерозольні розпилювачі;
- юридичний і консультаційний супровід виробника, Відповідальної особи або дистриб’ютора (імпортера).
Ми володіємо потрібними знаннями і досвідом проведення робіт, відмінно говоримо і пишемо англійською. Ми візьмемо на себе керівництво і організацію процесу, допоможемо сформувати пакет документів і провести процедуру в стислі терміни.
Попередні консультації ми надаємо безкоштовно, дзвоніть нам за телефоном +38 (068) 064-78-31, +38 (044) 223-61-67, або пишіть на е-мейл info@cratia.ua, або приїжджайте на зустріч безпосередньо до нашого офісу.